pondělí 16. září 2013

Termokrásno


Většina izolačních lahví, neboli termosek, se v 60. letech vyráběla v národním podniku Osvětlovací sklo, závod Vsetín. Pod něj zřejmě spadala i výroba v nedalekých Krásenských sklárnách.

Červenobílá láhev byla jako žhavá novinka publikována v časopise Sklář a keramik v roce 1965, a to pro svůj atraktivní kartonový obal s barevným potiskem, jenž byl tehdy u našich sklářských výrobků výjimkou. 

Menší žlutá termoska pochází zřejmě ještě z padesátých let. Vyrábělo ji Tatrasklo Trnava (Slovenské závody technického skla, n.p.), které si exportní ochrannou známku CLARA nechalo zaregistrovat v roce 1958. Československé termosky bývaly úspěšným exportním zbožím.




3 komentáře:

  1. Termoska je skvělá! Měl ji jako malý můj taťka a když jsem byla malá já, dostávala jsem v ní taky ještě čaj. Říkala jsem tomu čajíček od opiček :D Teď už se jen válí někde na polici. Krásné, jak se ty vzpomínky vážou k věcem :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, dneska jsem dostal do týhle termosky s černouškem čaj a teď se divím kolik let je od její výroby. Funguje pořád skvěle jen od ní není již ten kelímek. Hezká funkční vzpomínka na dávné časy. :)

    OdpovědětVymazat